Göröme, Uchisar, Ürgüp

Výlet unikátní přírodou a skalami

11. srpna - Výlet Göröme, Uchisar, Ürgüp (den 8)

Píše Ivo: Dnešní den jsme si se vstáváním dali záležet. Hell se probudila se svou druhou tureckou kocovinou. Takže jsme se s Viktorem mohli v klidu nasnídat.... a prožít příjemný a klidný den:-)

Bagáž jsme nechali na recepci a vyrazili do Göreme na výlet. Po chvilce stopování nám zastavil kořínek řídící jak prase (předjížděl auto, který předjíždělo auto na silnici o dvou pruzích, mezi kterými byla dvojitá plná čára). V Göreme jsme zakoupili meloun, který jsme uhádali z milionu na 750tis. (dobrých 5 korun v kapse!:-) Pak jsme vyrazili po cestě do přírody a asi po kiláku jsme se vrhli na meloun. Ani se moc nebránil a tak byl sněden.

Procházeli jsme nádherným údolím a šli a šli a šli až jsme došli do Ucchisaru. Vyvalili jsme se u dílny na zpracování onyxu, pokecali s místníma a prohlídli si nabídku zlata, stříbra, mramorových věcí a samožřejmě opracovaných onyxů. Cesta zpátky uběhla rychle, takže jsme v Göreme nabrali u mešity vodu a vyrazili zpět do Ürgüpu.

Výlet Kapadokií 1
Výlet Kapadokií 8
Výlet Kapadokií 9
Výlet Kapadokií 10
Fotografie z výletu (10x)

Stopnuli jsme auto, kde byli 4 lidi (řidič, dvě ženy a dítě). Ženy si sedly na přední sedadlo a my dozadu. Vůbec nejeli na Ürgüp, ale hodili nás skoro až tam s velkýma omluvama, že jedou na druhou stranu od Göreme, tak ať se nezlobíme. Takže jsme byli asi 3 km od cíle. Pak jsme stopnuli další a byli doma. Já jsem dostal potřebu koupit suvenýr (tradiční ručně vyšívanou panenku) a tak jsme zašli do obchodu u vyhlídky na Ürgüp, kde jsme byli až do večera. Já přikoupil suvenýr a zmoženě jsme se vyvalili na obrubník před obchodem.

Za chvilku přišel majitel obchodu a začal si s náma povídat. Když zjistil, že jsme z "Čekoslovakia", tak nám vyprávěl, že měl motorku Jawa, že mu jdou dobře kšefty, že mu perfektně vydělává velbloud (kamel gut byznys, very gut byznys!). Byl hrozně příjemnej a navíc když jsme tam už chvilku seděli, nás pozval na čaj. Mezitím nás zasvětil do politické situace, jaká panuje v Turecku, seznámil s několika dalšími kamarády, vysvětlil za kolik koupil nějakou sochu a za kolik ji prodá turistovi, kdy si mohl pořídit dodávku apod. (Viktor dodává: Dokázal to, s čím jsme se u Turků setkali ještě mnohokrát - extrémní otevřenost. Turci jsou prostě jiní a na našince jejich povídání působí hrozně zvláštním, neznámým dojmem. Čech by asi náhodným kolemjdoucím, které vůbec nezná, nevyprávěl o celkem detailních věcech z jeho podnikání, Turek by se vůbec nezalamoval nad tím, vykecat první poslední.) Při loučení jsme mu jako poděkování dali brněnskou pohlednici, na kterou jsme napsali poděkování, z čehož bývají Turci úplně mimo nadšením - včetně tohoto, který nás málem nechtěl pustit. Ale nám už bohužel jel autobus...

Majitel obchodu

Vyzvedli jsme tedy v hotelu bágly a ještě povečeřeli na nádraží. Pak už nás čekala jen příšerná cesta autobusem přes noc:-)

<< Předchozí den (Kapadokkia) Následující den (Antalya) >>

Dovolená Turecko

Web Efektně.cz má na svědomí Wornlook. Kopírování jakékoli části tohoto webu je striktně zakázáno.