Pláže v Turecku

Lenošení, opalování a noční život v Bodrumu a Gümbetu

14. srpna Bodrum, Gümbet - pláže v Turecku (den 11)

Píše Ivo: Přesně o půlnoci jsme vyrazili z Antalye do Bodrumu. Já jsem proti jakýmkoli tureckým zvyklostem seděl s nějakou slečnou a na sedadlech za mnou byli Viktor a Hell. Asi 2 minuty po odjezdu jsem usnul, takže netuším co se během jízdy dělo, Viktor měl snad prý někdy kolem 4. hodiny ráno potřebu komunikace o něčem, ale Hell po dvou prvních větách usnula, takže pouze Viktor ví, co chtěl světu sdělit.

Bodrum
Bodrum - pohlednice

Poté, co jsme kolem 8h dorazili do Bodrumu jsme se nalodili na dolmuš a odjeli do Gümbetu. V samotném Bodrumu nejsou pláže, takže turisté jsou roztroušeni v okolí. Zde jsme to zapíchli v kempu Zetaš, rozbalili stany a usnuli.

Gümbet
Gümbet - pohlednice

Po probuzení jsme ještě prošli město a pak konečně dorazli na pláž, kde jsme zahájili tradiční postup vykoupat - uschnout - namazat - ogrilovat - obrátit - ogrilovat - vykoupat - uschnout - namazat - ogrilovat - obrátit - ogrilovat - obrátit - usnout - spálit se - namazat se...

Po návratu do kempu jsme do sebe každej uvalili polívku a ekmek. Já jsem to potom vysílen zapíchl a usnul. Hell a Vik šli do města a udělali tam jednu důležitou věc, a to že zakoupili slunečnicový semínka, který jsme pak návykově chroustali furt!

15. ógusta - Turecké tetování (den 12)

Píše Hell: Druhý den u moře jsme si pěkně přispali a vstávali asi až v 10h. Já, ranní ptáče, jsem zašla pro ekmek a mlíko (mírně drahá snídaně) a taky jsem si prohlídla osazenstvo kempu (stan plnej nahotinek, který kluci propásli). Snídaně byla bohatá a poté jsme vyrazli na pláž a grilovali asi hoďku a půl. Kolem půl jedné začalo být nesnesitelný vedro, tak jsme se stáhli do kempu, hned se převlíkli a vyrazili do města pro změnu pro meloun, najít poštu, vyprat sukni a bezva fleky od českých šumáků. Ivo našel internet kavárnu za 1500/hoďka, tak tam taky tu hoďku zůstal. My s Vikem jsme zvládli vše výše zmíněné + koupit si bezva tureckou algidu.

Po vydatném obědě jsme se šli opět grilovat, koupat, grilovat... Mezi 6-7h jsme zavítali do místa dočasného bydliště, dali si studenou sprchu, nějaký instant a vzhůru do města na pivo. Hned zkraje jsme zastavili u tetovacího salónu a Ivo si nechal udělat prázdninovou kérku (jen hennou). Přitom jsme se skamarádili s těma tatérama - byly to dvojčata z Istanbulu, kteří jakože studovali art, ale nakonec z nich vylezlo, že studují matiku a fyziku a hrají šachy, tož se s klukama domluvili, že si příští den zahrají. Taky se furt vyptávali, proč jsou Evropani tak cold and quiet... Nakonec jsem měla já a Vik kérku zadarmiko. U pláže jsme skousli každej 2 piva a seznámili se s Richardem (barman), který "uměl" anglicky a slovensky, přitom ani jedno. No a spát!!!

Kérka
Člověk na pláži bez tetování je nulovej člověk!

16. srpna - šachy s Turky (den 13)

Píše Vik: Tentokrát jsem vstával dřív já a obstaral jsem skvělý ekmeky a 3 ayrany na snídani. Zase jsme se rožnili, ve 12 to zabalili a šli se nechat vydrtit v šachách od tureckých tetovačů s divnýma jménama, který nám nešlo vyslovit, tak jsme jim říkali Ayran a Turban. Uměli hrát prý i poslepu. Nakonec se ukázalo, že jsou to pěkný držky a zas tak geniálně to neuměli, takže hry byly celkem vyrovnaný a jednou jsme je s Ivošem i vytřískali. No na matematiky slabota...

Šachy
Šachy s našimi tureckými vyzyvateli

Posléze nám ještě jeden z nich začal ukazovat korán v angličtině, čemuž jsme moc nerozuměli, tak se chvíli snažil a pak toho nechal s tím, že korán je fakt dobrej, tak mu to věříme, jelikož on ho četl a my ne. Taky jsme jim dali okoštovat naši slivku (domácí Zdráhalovic), což je moc nenadchlo, ještě že měli po ruce džus. Po třech hoďkách jsme se rozloučili a odběhli jsme ke svýmu dodavateli melounů asi 2 km od kempu s rozumnou cenou 200 TL/kg. Ostatní chtěli za meloun přes meloun/kg. Tudíž jsme v předraženým Bodrumu / Gümbetu obědvali výhradně melouny (turecky korpus), většinou osmikilovej pro 3 lidi, takže jsme pak na pláži lehávali poblíž záchodů, aby to nebylo daleko na malou.

Na pláž jsme se zase dostali kolem čtvrté a zase se nám nepodařilo osmahnout podle plánu. Nicméně po šesté jsme se vrátili do kempu, osprchovali, Hell a Ivo si dali instant, já ekmek s marmeládou a po osmé jsme vyrazili za nočním životem (tzv. night life in Gümbet). Podařilo se nám najít i bájnou Bars street, kde to fakt žilo. Tož jsme ji prošli, aniž bychom odolali zdatným fikaným restauračním naháněčům.

Na 0:30 jsme měli domluven sraz s tetovačema, takže jsme do té doby měli dost času na to, abychom se nechali ukecat na protekční pivo za litr nadháněčem, kterej uměl "čau" od jistého Tomáše, se kterým studoval v Anglii. Pivo Tuborg nám přišlo o něco lepší než všudypřítomný Efes, ale rozdíly asi nebyly velký. Za souvislého chroustání slunečnice jsme došli na sraz, kde jsme čekali půl hoďky a pak jsme to zabalili. S Hell jsem se vsadil o slunečnici, že budou v tom obchodě, kde tetovali, což jsem jako velký znalec lidí taky vyhrál. Seděli tam se dvěma mařkama a když jsme procházeli (páč jsme to měli po cestě do kempu), vrhli se na nás a hrozně se omlouvali, že to prostě fakt nešlo. Tak jsme se s těma gumama rozloučili a ponechali je svému osudu, a protože jsme další den brzo vstávali, šli jsme chrnět...

Gümbet - pobřeží
Gümbet - pláž

<< Předchozí den (Chiméry) Následující den (Efes) >>

Dovolená Turecko

Web Efektně.cz má na svědomí Wornlook. Kopírování jakékoli části tohoto webu je striktně zakázáno.