Pamukkale

"Bavlněná" hora a nekropole v Hierapolisu

V průvodci byste našli:

Pamukkale (nebo-li bavlněný hrad) je obrovský svah, pokrytý bílým vápencem, s vodními bazénky, krápníky a vodopády. Po staletí byla tvořena tak, že horká voda z termálních pramenů stékala po svahu, přičemž vápník (travertin) z této vody se na svahu ukládal. Výsledkem je bílá hora, po které teče voda.

18. srpna - Pamukkale a Hierapolis (den 15)

Píše Hell: Svátek má HELENA (tedy já). Dneska se konal výlet na Pamukale. Vstávali jsme kolem osmé, abychom se nachystali - snídaně na cestu, hygiena... V 8:30 jsme byli na cestě k mešitě načepovat, snídaně v parku vedle otogaru a v 9 už nás vedl chlápek od autobusové společnosti kamsi přes křižovatku, kde jsme se nalodili do postaršího busu Mitsubishi (prostortný!!) s air condition, která nešla vypnout. Bus byl plnej Němců, kteří to měli jako guided tour s otřesnou guide. Kolem 12:30 nás vyhodili u Pamukalle s tím, že odjezd je 16:15 místo slibovaných 17:15. Fakt otřesný! Nicméně jsme vystoupili hned pod terasama, zaplatili (1000 student, 4000 normál), převlíkli se za keřem do plavek a vzhůru za zázrakem Turecka!

Dojmy:

• asi milion lidí v plavkách i oblečení cachtajících se v betonových bazéncích
  • bez bot po kamení, prý aby se nepoškodila přírodní památka, ale to co z toho už stihli zničit je jiná písnička
  • všechny pohlednice a obrázky z Pamukkalle musí být asi 30 let starý, protože teď je tam už jenom pár oplocenejch jezírek, ostatní jsou uměle vytvořený (beton) pro turisty a je to oproti pohlednicím hrozně zničený, ale pořád to stojí za to! Hotely, co tam prý stávaly už jsou sice zbořený, ale je vidět, že tam kdysi byly podle betonových sutin. Obešli jsme to a vyrazli výše, směr Hierapolis.
  • Pamukkale
    Pamukkale 2
    Pamukkale 3
    Pamukkale 4
    Pamukkale 5
    Pamukkale 5x

Po cestě jsme se zastavili v lázních (vstup sice zdarma, ale zaplavání stojí 10 mil) a vypadaly moc pěkně - v takovým vedru si zaplavat mezi antickými sloupy - prostě luxus.

Hierapolis - lázně
    Lázně v Hierapolisu

Po cestě na zříceniny jsme se zastavili na poště a pak k divadlu (normální antika). Nejzajímavější na Hierapolis je nekropole, která ležela asi kilák nalevo. Tož jsme v tom min. 40 stupňovým vedru ťapali podívat se na hrobky. Je to zajímavý, ale nic převratnýho (je jich tam akorát hodně). Nesmí se tam piknikovat, bo je to hřbitov!!

Nekropole
    Hierapolis
    Nekropole na Hierapoli

Pomalu jsme to otočili a ve stínu stromů jsme si dali sušenky. Čas se pomalu nachýlil, tak jsme si obešli ještě jednu vyhlídku, udělali pár fotek a zpátky na terasy mezi milióny mravenečků. Nakonec jsme s Vikem neodolali a vykoupali jsme se v jednom bazénku za neustálého sledování tureckého osazenstva.

Sprcha
    V jezírku
    Koupání na Pamukkale - cesta zpět

Trošku se to zkomplikovalo, když se moje sukně vykoupala ve vápencové vodě:-(. Už bylo na čase, tak jsme rychle seběhli ke keřům, převlíkli se (Vikovy kraťasy velikosti XXL mně náramně sluší) a čekali na autobus. Ten samozřejmě přijel s 20 min. zpožděním.

Po cestě do Selcuku jsme jsme 2x zastavili u nějakýcho kšeftu (koberce to opravdu nebyly, jak nám slibovali). Prostě, kolem 20:30 jsme byli v cíli, hned jsme si načepovali tekutiny a dali si pěkně do nosu pěknou tureckou pizzu (Ivo - mix, Hell a Vik - chedar s vejcem). Měli nás zřejmě za amatéry, bo Ivovi nedonesli libeček s citrónem i potom, co jsme jim o to řekli. Jo, holt turisti jsou tady za burany! Po večeři jsme měli nákupní horečku. První začal Vik, který okamžitě po večeři nemohl počkat ani 10 min. a musel si jít koupit hrušku. Pak následovaly ledňáky, hrozny... Kluci se vytáhli a k svátku mi koupili cukroví (spíš slaný) z místní cukrárny. Hodní kluci.

Na pokoji jsme se tudíž naprosto dorazili, vysprchovali, vyprala jsem a naprosto unavení jsme usli (postupně).

Pohlednice
    Starší pohlednice z Pamukkale - dnes už se do jezírek většinou nesmí

<< Předchozí den (Efes) Následující den (Priene) >>

Dovolená Turecko

Web Efektně.cz má na svědomí Wornlook. Kopírování jakékoli části tohoto webu je striktně zakázáno.